Штучний інтелект та перспективи розвитку домофонії Оставити відгук

                  Як ми всі знаємо, домофон – це пристрій, який обмежує доступ в будь-яке приміщення або на територію і забезпечує можливість зв’язку між людьми, що знаходяться по різні сторони закритих дверей. Точної дати появи першого домофона немає, але перші згадки про подібні пристрої, що були, скоріше, частиною СКУД, ніж окремим приладом, датуються початком 50-х років минулого століття. Ясно, що за минулі 70 років вони видозмінювалися і еволюціонували, пройшовши шлях від найпростіших аудіо-трубок і переговорних панелей до аналогових відеодомофонів, а потім і до сучасних IP домофонів, які, крім простої передачі відео і звуку, мають ще й багато інших функцій. Вони записують відео і звук, дзвонять нам на телефон, якщо гості прийшли в нашу відсутність, виконують функції системи відеоспостереження, месенджера, автовідповідача, сигналізації… Величезний шлях для простої аудіо-трубки. Однак світ навколо змінюється дуже швидко і з часом користувачі починають шукати відповіді на запитання – а чи можливо ще розширити наявні можливості домофонів, додати функціональності, дати їм здатність робити таке, що ще кілька років тому здавалося фантастикою? Все ж таки будемо реалістами – звичайно, в магазин за покупками ваш домофон не сходить і дитину зі школи не забере. Але привнести у ваше життя ще більше комфорту і безпеки – цілком може. Як щодо трохи поміркувати на цю тему і пофантазувати, а що ще могли б робити ці корисні пристрої в найближчому майбутньому?

  • Багатьох з вас так чи інакше торкнулася тема карантину і, в цілому, пандемії COVID-19. Вся ця ситуація висвітлила кілька питань, на які раніше ніхто не звертав уваги, вважаючи незначними. Наприклад, питання чистоти рук. Люди стали приділяти цьому набагато більше уваги. Антисептики, гумові рукавички, оплата безконтактними картами, безконтактні кнопки відкриття дверей… Всі намагаються зайвий раз не торкатися до поверхонь і предметів, до яких міг доторкатися хтось інший. А що ж відбувається з домофонами, особливо в офісах і багатоквартирних будинках? Адже там теж проходить великий потік людей і ніколи не знаєш, хто натискав кнопку на панелі виклику за 5 хвилин до тебе. Чи можна зробити якось так, щоб домофон, наприклад, самостійно визначав зареєстрованого користувача і автоматично відкривав йому двері, подібно до того, як це роблять біометричні СКУД? Або, можливо, реагував на певний жест, телефонуючи господарю без необхідності натискати на кнопку? Чи можливо, щоб господар прийняв або відхилив вхідний дзвінок за допомогою жестів? Реалізація подібного функціоналу привнесла б новий сенс в уже затерте поняття «hands-free».
  • Всім відомо, що сучасні домофони вміють розпізнавати рух перед об’єктивом панелі і навіть фіксують його, роблячи фотознімки і відеоролики. Звучить дуже красиво і зручно, проте, на практиці, багато користувачів стикаються з ситуацією, коли домофон фіксує трохи не те, що їм хотілося б. Як ви знаєте, насправді в панелі немає датчика руху і він визначає рух, як процентну зміну картинки, одержаного камерою. Тому нерідкі ситуації, коли, прийшовши додому, користувачі виявляють, що їх домофон старанно цілий день фіксував, як обсипається листя з навпроти стоячого дерева. Або мигала лампочка в коридорі. Або сусідський собака бігав на прив’язі. Все це, поза всяким сумнівом, дуже цікаво, але зазвичай всіх цікавлять люди, що до них приходили, а знайти моменти саме з ними в загальному обсязі записаного відео стає вкрай важко. Щоб уникнути подібного, в системах відеоспостереження, наприклад, з недавніх часів застосовується технологія розпізнавання людського тіла. Можливо, застосування подібної технології в системах домофонії було б актуально і скоротило б масив непотрібних записів, залишивши тільки ті, що цікавлять користувачів.
  • Практично всі сучасні домофони так чи інакше використовують можливості интеркома. Аналогові домофони – менш активно, в межах 5 підключених домофонів в рамках однієї квартири, IP домофони – набагато більш широко, практично необмежено, даючи можливість, наприклад, всім мешканцям багатоквартирного будинку спілкуватися, при необхідності, один з одним. Однак є один нюанс. Жоден із сучасних домофонів не поширює функціонал интеркома на мобільні додатки. Тобто, поспілкуватись з телефону з монітором неможливо. Але ж така функція була б дуже корисна, наприклад, коли у будинку знаходиться дитина, а дорослі відсутні. І раптом дорослим приходить виклик з домофону на мобільний додаток. Вони, звичайно, можуть не прийняти дзвінок, але будь-як перешкодити дитині відповісти на виклик вони не зможуть. А так вони могли б підключитися до розмови та заборонити дитині відкривати двері. Гадаємо, що для користувачів, у яких є маленькі діти або літні родичі, можливість подібного контролю була б дуже цікавою.
  • Багато користувачів домофонів, особливо ті, що живуть в приватних будинках, стикаються з проблемою, пов’язаною з необхідністю дати кому-небудь тимчасовий дозвіл на доступ на свою територію. Зрозуміло, що відвідувач може зателефонувати в домофон, а власник, навіть не перебуваючи вдома, за допомогою мобільного додатку зняти трубку і відкрити відвідувачеві двері. Але бувають випадки, коли власник не перебуває на зв’язку, або наявний зв’язок не забезпечує нормального з’єднання з домофоном. Або його телефон просто і банально вимкнений. Як же вирішити це питання? Багато моделей домофонів, звичайно, оснащені пристроєм для читання карт і дозволяють людям, які мають ці карти, зареєстровані в системі, відкрити двері і пройти. Але це рішення постійне. Що робити, якщо дозвіл на вхід має бути одноразовим? І не дозволяти повторне використання? Можливо, на допомогу може прийти всім знайомий QR-код. Власник заздалегідь висилає його відвідувачеві, а той, підійшовши до домофону, демонструє його панелі. Домофон розпізнає код і відкриває двері, автоматично видаляючи цей код з бази. Вирішило б подібне нововведення поставлене завдання? Нам здається, що цілком.

                 Зрозуміло, що розглянуті нами функції мають статус «я хочу» і не мають фізичної реалізації «в залізі». Поки що жоден з виробників обладнання для домофонії навіть не намагався втілити подібні ідеї в життя. Але хто знає? Елементи штучного інтелекту (AI) все активніше впроваджуються в різні сфери нашого життя і, хто знає, може бути те, що зараз здається фантастичним, стане невід’ємною частиною функціоналу нового покоління домофонів та буквально через пару років нам буде здаватися дивним те, що колись люди обходилися без цього.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *