Розвиток сучасної домофонії – 6 ключових тенденцій на думку експертів Оставити відгук

Домофони – це пристрої, що надають нам змогу бачити відвідувача, який прийшов до нас, і контролювати доступ до приміщення. Розпочавши свій розвиток з найпростіших пристроїв аудіозв’язку, з часом вони перетворились на високотехнологічні пристрої, що оснащені великим переліком функцій, та відповідають різноманітним потребам кінцевих користувачів. Проте їхній розвиток продовжується, і що далі, тим більш удосконалені моделі домофонів з’являються на ринку. Давайте ж разом з Вами з’ясуємо, що саме хочуть отримати користувачі, купуючи сучасний домофон і які останні «модні» тенденції задають напрямок розвитку в області домофонії.

Затребуваність домофонів

Домофони – важлива частина безпеки приміщення. Здавалось би, що у порівнянні з відеоспостереженням і системами контролю доступу, їхня роль незначна, проте насправді вони не менш важливі. Фактично, за даними дослідницької компанії Grand View Research, зібраними у 2018 році, об’єм світового ринку відеодомофонів оцінювався у 17,82 млрд доларів США, й очікувалось, що він буде зростами разом із середнім річним темпом росту з 2019 до 2025 року. При цьому даний прогноз, звичайно ж, не враховував непрогнозовану пандемію COVID-19, що дуже сильно вплинула позитивним чином на затребуваність засобів дистанційної комунікації, до якої можна віднести домофони.

Все більше і більше рішень для внутрішнього зв’язку перетворюються на щось важливіше, ніж просто внутрішні і зовнішні станції, де відвідувач ініціює виклик, а власник домофону натискає кнопку для того, щоб впустити його всередину. Сучасні домофони надали можливість дистанційного управління і інтеграції з іншими системами, здебільшого завдяки поступовому переходу домофонії із аналогових технологій до цифрових. Окрім того, що це дозволило використовувати для відбудови систем домофонії мережу Ethernet, такий пропив у розвитку відкрив для них доступ до таких технологій, як Wi-Fi, Bluetooth, SIP.

Отже, якщо розглядати домофонію в цілому, які ж тенденції задають напрями її розвитку у наш час?

Наявність відеозв’язку

Як би не було сумно визнавати – аудіодомофони відходять у минуле. Тепер користувачі хочуть не лише чути відвідувача, а й уважно роздивлятися його. І якщо у часи розквіту аналогової домофонії аудіодомофони ще якось трималися на плаву, з переходом на цифрові технології відеодомофони стали більш розповсюдженими у порівнянні з їх аудіо-аналогами. І майбутнє однозначно за відеодомофонами. Більш того, все більша кількість моделей домофонів, окрім уже звичного для нас одностороннього відеозв’язку, коли лише власник домофону може бачити відвідувача, а той лиш спостерігає вічко відеокамери, пропонують своїм власникам таку можливість як двосторонній зв’язок. Тобто відвідувач на екрані визивної панелі також має бачити свого співрозмовника.

Тим не менш, не можна стверджувати, що аудіодомофони застаріли і мають повністю зникнути. Фактично, все ще існує значний сегмент ринку, який використовує виключно аудіодомофони. Отже все залежить від задачі, для вирішення якої використовується домофон. Домофони на основі аудіо і сьогодні можуть користатися високим попитом у місцях, де необхідно відтворювати масові голосові повідомлення або сповіщення, при цьому потреби у відео немає. Наприклад, у сфері освіти, де публічні оголошення вкрай важливі для функціонування школи, або у лікарнях, де пацієнтам повинна надаватися можливість виклику медичних сестер.

Дистанційний контроль

Управління домофоном із будь-якої точки земної кулі, де є доступ до Інтернету, стало основним трендом у сучасних рішеннях для домофонного зв’язку. Віддалений доступ і моніторинг, без сумніву, є основними тенденціями останніх декількох років, оскільки дозволяють користувачу постійно бути присутніми на об’єкті, де встановлений домофон, оснащений таким функціоналом, навіть якщо фізично знаходиться за тисячі кілометрів від нього. Ці можливості особливо затребувані, коли маються на увазі робочі ситуації, які виникають у зв’язку із впливом пандемії COVID-19. Наприклад, якщо відвідувач входить до приміщення і використовує домофон для того, щоб подзвонити в офіс, він невідкладно перенаправляється до людини, яку має намір відвідати, без будь-яких затримок і перерв. Навіть якщо ця людина на даний момент працює дистанційно або знаходиться вдома на карантині. Це надає компаніям можливість зберегти комунікацію з клієнтами і не втрачати їх через вплив пандемії. Це також формує враження, що приміщення, яке оснащене такою системою, характеризується високим показником відвідуваності, тому це може слугувати засобом стримування злочинності.

Управління через мобільні додатки

З контролем домофоної системи із будь-якого місця тісно пов’язане використання мобільних пристроїв для контролю і управління. Мобільні додатки допомагають вирішити такі проблеми як надання тимчасового або постійного доступу до об’єкту, на якому встановлено домофон, іншим людям. Якщо ви на роботі, але вам необхідно, наприклад, впустити до квартири покоївку, ви можете дистанційно надати їй доступ, заздалегідь переконавшись, що це дійсно вона. Або взагалі надати доступ за розкладом, наприклад, з 15:00 до 16:00 у вівторок. У визначений період достатньо того, щоб вона надала QR-код для того, щоб зайти всередину. Ще однією перевагою мобільних додатків є й те, що вони дозволяють спростить управління користувачами у багатоквартирних будинках. Людині, що управляє, достатньо дистанційно зробити необхідні налаштування для того, щоб видалити користувача або надати доступ тим, хто потребує його. Немає необхідності анулювати картки-ключі, турбуватися з приводу їхнього терміну або наявності можливих копій.

Інтеграція з іншими системами безпеки

Інтеграція домофонії з іншими системами безпеки, такими як відеоспостереження або системи контроля доступу, також стала більш розповсюдженою. Наприклад, під час інтеграції з відеоспостереженням можна ідентифікувати сторонніх або підозрілих особистостей, а потім відправити сигнал тривоги користувачу. Для серйозних проектів із впровадження домофонії інтеграція внутрішнього зв’язку із різними рішеннями для контролю доступу є обов’язковою. Це включає створення єдиної для домофонної системи, системи контролю доступу на поверхи, встановленої в ліфтах, бази даних карт доступу, обов’язкове збереження відеопотоку з визивних панелей на жорстких дисках відеореєстраторів системи відеоспостереждення, використання біометричної ідентифікації, інтеграцію домофонії й охоронних систем сигналізації, де домофон є засобом контролю цілісності вхідних дверей, що передає тривогу на централь у випадку відкриття дверей із застосуванням сили і без попередньої аутентифікації.

Наявність безпровідного зв’язку

Архітектура сучасної IP-домофонії передбачає використання підключення за  допомогою кабельної мережі Ethernet. Велика кількість моделей домофонів також може використовувати безпровідне підключення за допомогою технології Wi-Fi. Проте, у перспективі, провідною технологією зв’язку для домофонних систем має стати технологія стільникового зв’язку, а саме 4G і 5G. У будь-якому випадку, у переважної більшості експертів співпали припущення про те, що у майбутньому популярність домофонії, створеної на базі 4G або 5G, почне зростати із сниженням вартості передачі даних через мобільний Інтернет, а також в міру подальшого розширення IT інфраструктури, де у більшості випадків для підключення систем домофонії не буде вільного місця.

Контроль і профілактика розповсюдження COVID-19

З огляду на виникнення пандемії COVID-19, більшість систем, які забезпечують доступ або надають можливість спілкування без особистого контакту еволюціонували для того, щоб задовольнити потреби користувачів. Не залишились осторонь і домофонні системи, оскільки саме вони, найчастіше, виконують роль першої лінії оборони на вході у різноманітні заклади. Наприклад, вони стали більш безконтактними і з цих пір можуть відігравати конкретну роль у визначенні ступеню небезпеки відвідувача для оточуючих. Так, вони можуть вимірювати температуру відвідувача, а також перевіряти наявність у нього медичної маски. А у випадку будь-якої небезпеки або невідповідності поведінки гостя правилами епідеміологічної безпеки – не впустити його навіть у разі пройденої ідентифікації.          

Отже, така от експертна думка. Можливо, деякі твердження здадуться вам сумнівними, проте вплив деяких вже відчутний і видний неозброєним оком. Домофонія все більше входить в наше життя і, насправді, вже достатньо складно знайти сучасний житловий комплекс або офісне приміщення, не оснащене хоча б аудіодомофонною системою. Більшість ЖК вже оснащена цифровими багатоабоненськими домофонними системами. До того ж, все частіше зустрічається інтеграція домофонії і СКУД з відеоспостереженням. Те саме стосується використання удосконалених визивних панелей з біометричною ідентифікацією користувачів і великою кількістю додаткових функцій. Ви маєте нагоду перевірити правдивість інформації, яку доносять експерти! Для цього достатньо уважно дивитися навколо себе і бути в курсі останніх новинок домофонії, зокрема, у сфері безпеки. Ми будемо тримати вас в курсі останніх новин і продовжувати створювати огляди на різні новинки ринку.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *